niedziela, 18 maja 2014

nad jeziorem...

Dzisiaj wybrałem się nad jezioro.
Chodziłem i słyszałem różne głosy, których nie znałem. Widziałem też dużo ptaków, takich jak błotniaki stawowe, mazurki i potrzosy.
Nagle, w trzcinach ujrzałem ciekawie wyglądające rude istoty. Od razu wiedziałem, że to wąsatki. Ciągle kręciły się w mojej okolicy, więc poczekałem tam parę minut z zamiarem uchwycenia ich na zdjęciach. Moja cierpliwość została nagrodzona. Ptak podleciał do mnie bardzo blisko. W ten sposób spełniło się jedno z moich największych marzeń ornitologicznych.
Kiedy wracałem już do samochodu, zobaczyłem ruch w trzcinach, a jego sprawcą była rokitniczka. Oto zdjęcia tych pięknych ptaków.


rokitniczka
 wąsatka

11 komentarzy:

  1. U mnie takich ptaków nie ma. :c A przynajmniej nie widziałem. Fajnego masz bloga, dużo pięknych ptaków można zobaczyć. ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję gatunku, zazdroszczę :) Super fotki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki.
    Bardzo trudno było zrobić jej zdjęcie, ponieważ szybko skakała wśród trzcin. Na szczęście udało mi się ją uchwycić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe zdjęcia wąsatki, ja jej jeszcze nie widziałem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję, w sumie miałem duże szczęście, że ją zobaczyłem i sfotografowałem. Spełniło się moje ptasiarskie marzenie :D

      Usuń
  5. Przepiękne zdjęcie! Gdzie uchwyciłeś tą wąsatkę? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję!
      zdjęcie zrobiłem nad jeziorem Strykowskim.

      Usuń
  6. Bardzo ładne zdjęcia. Gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  7. Przegladałam zdjecia wszystkich Twoich ptaków. Niesamowita ilość różnych ,bardzo pięknych gatunków. Cudownie ,są bardzo fotogeniczne.

    OdpowiedzUsuń