piątek, 27 lutego 2015

krzyżodziób świerkowy

Ostatnio byłem w górach, w Karkonoszach. Liczyłem na wiele ciekawych gatunków,  które w moich stronach nie występują,  albo są rzadkie. Już pierwszego dnia, koło ruchliwej drogi zobaczyłem stado czerwonych ptaków. Były to krzyżodzioby świerkowe - ptaki z rodziny łuszczaków. Charakteryzują się skrzyżowanym dziobem, który umożliwia im jedzenie nasionek z szyszek. W górach często można zobaczyć je w stadkach na wysoko na choinkach.
Kiedy więc były na ziemi i piły wodę, skorzystałem z tego i podczołgałem się do nich. Zrobiłem im kilka zdjęć, ale tylko jedno mogę uznać za udane, dlatego zamieszczam tylko to.



9 komentarzy:

  1. Gratuluję tego gatunku! Bardzo lubię krzyżodzioby ze względu na ich nietypowe dzioby, jednak nigdy żadnego nie spotkałam.
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super ptak może i mi kieedyś uda się go zobaczyć:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ps. a jak tam papużka którą znalazłeś?

      Usuń
    2. Papużka spisuje się dobrze :) Już się do niej przyzwyczailiśmy. Co prawda boimy się ją wypuszczać, bo potrafii się rozpędzić i uderzyć głową w szybę. Miała już też swoje próby ucieczki :)

      Usuń
  3. Gratuluję gatunku, fajne zdjęcie!

    OdpowiedzUsuń