wąsatka

Na trzcinach był szron, a pomarańczowe promienie wschodzącego słońca budowały idealną scenerię do zdjęć. Dochodziłem do mojego wąsatkowego miejsca, zastanawiając się, czy dzisiaj też mnie nie zawiedzie. Właściwie zawsze zastaję tam te ptaki. Pamiętam, jak jeszcze kilka lat temu wzdychałem za nimi, szukając w internecie, gdzie można je spotkać. Okazało się, że żyją parę kilometrów od mojego domu... Pokazało mi to, że nawet te z pozoru rzadkie ptaki łatwo zaobserwować - trzeba mieć tylko szeroko otwarte oczy. Zresztą - mysikróliki też kiedyś uważałem za bardzo rzadkie, a okazuje się, że słychać je w każdym lesie. 
W trzcinach usłyszałem głosy wąsatek, a zaraz później je zobaczyłem. Okazało się, że jest ich całe stado, składające się z około 20 osobników. Dominowały samce, które są o wiele bardziej fotogeniczne od samic. Zacząłem robić zdjęcia, ale skuszony tym, że miałem przy sobie statyw, postanowiłem je nagrać. Wtedy zobaczyłem, że kończy mi się bateria w aparacie - mróz i filmowanie na pewno nie pomogły! Zdążyłem zrobić jeszcze kilka zdjęć, i koniec... Z początku byłem zły na siebie, ale już chwilę później o tym zapomniałem. Jak ja dawno tak po prostu nie obserwowałem przyrody! Zawsze rozproszony aparatem, przestałem myśleć o tym, co widzę. Popadłem w rutynę, która ograniczała mnie w podziwianiu natury. Stałem więc z uśmiechem na twarzy, patrząc na 20 ptaków z wąsami, które wyjadały nasiona trzciny. 


















Komentarze

  1. Zdjęcia są rewelacyjne!!! Też mam zwykle problem z aparatem - niestety ogranicza! Czasami faktycznie warto się go pozbyć na chwilę:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny ptak,taki inny obdarzony wspaniałym upierzeniem na Twoich zdjęciach wygląda rewelacyjnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Porównałem ze swoimi i ... zdecydowanie wygrałeś! Gratuluję !!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ach ta skromność... na pewno mamy bardzo podobne, jednak to zdjęcie na przykład chyba mówi samo za siebie:
      http://3.bp.blogspot.com/-1kWR6AqwM-o/VqR31pP3QYI/AAAAAAAAFQk/XF6goUTT6AA/s1600/5.jpg
      pozdrawiam!

      Usuń
  4. Uwielbiam te ptaszki, są takie wyjątkowe i piękne! Pozdrawiam cieplutko i zapraszam do swojego kącika! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super focie, super ptaszków!

    OdpowiedzUsuń
  6. Super focie, super ptaszków!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty